Thursday 22 November 2012

❤ WEEK 11: APPS 2- Drawing in Flash ❤

Posted by kErTaS PeNseL at 23:16
wuHahHahaha.. ^_^
hello u ollssss..how r u?? rindu aku x? hehehe saje je nk gedik sket..hehehe guys, kali nie punye entry pulak aku nak share bout drawing in flash..nie apps yang ke 2 yang di'install'kan dalam ipad yang aku pinjam nie..hehehe from dis apps banyak aku belaja mcm mane nk draw dalam flash secara basic..kalo secara advance belum lagi lah..almaklumlah saya budak baru belajar, mana salah tolong tunjukkan..hehehe dalam apps yang ke dua nie banyak info and tutorial mengenai drawing, coloring and so on..

Frontpage for apps 2: Drawing Flash 3..


untuk apps yang kedua nie gives us tutorial on how to draw secara basic dengan menggunakan tools yang ade dalam tools panel mcm yang aku cite kat entry yang sebelumnye...mcm entry yang sebelum nie aku just state tools yg ade dalam flash kan..now dalam apps yang ini pulak ade tutorial mcm mane nk gunekan tools untuk drawing...setelah menelaah dan membuat homework, tgk tutorial akhirnya aku berjaya jugak siapkan task activity 2 aku iaitu drawing in flash..jeng jeng jengggggggg.....taraaaaaaaaaa!!!!! 




hahaha ini lah hasil pertama aku drawing dengan menggunakan flash..cantik x cantik x???? hehehe nie pun setelah sejam aku dok bergodek2 dengan member aku si mas..at first dah siap lukis tp xleh kaler pulak..haa sudaahhh..masing2 panic neh..pastue dok pk nape xleh nk color kat bahagian awan, tanah, laut,..yang object lain mcm sampan, kerusi, bukit bukau tue boleh pulak kaler..pikir punye pikir punye pk..kitorang dapat lah solutionnye..rupenye kene buat rectangular dulu..kire nk jadikan photo frame lah..lepas buat tue baru leh color laut, tanah, awan sume..

untuk lukis pemandangan yang CANTEKKK nie (perasan!! huhu), mengikut tutorial dlm apps yang aku tgk, untuk drawing part just gunekan line tool and selection tool sahaja..line tool kite gunekan untuk draw straight line then selection tool pulak digunakan untuk drag the line turn into curve and drag that particular line ke tempat yang kite nak..korang perasan x dalam pic tue ade 4 kerusi yang size nye same je...untuk buat mcm tue aku just gune line tool untuk draw satu kerusi then aku apply selection tool n aku select kerusi n copy paste it..so dpt lah empat kerusi yang size nye same..cume kalernye je yang beza..hehehe untuk coloring pulak aku gune paint bucket tool..tone color tue aku adjust kat coloring part..so br nmpk ade tone sket..huhuhu 

thanks for reading yaaaa.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 comments:

Post a Comment

 

kErTaS pEnSeL Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea